Gin Rummy

Ikväll vart det en lugn hemma kväll. Åt grillat med familjen och efter det kom Mathilda över och hon, jag och mamma spelade gin rummy. Det är vårat sommarpel, man tröttnar aldrig. Den här gången gick det verkligen sämst för mig, slutade på 325poäng (jag kom sist) mamma kom på 675p och Mathilda vann överlägset me 1685p men man ska inte deppa för det, det är kul ändå.
Precis när jag skulle ta in CD-spelaren och sen lägga mig går fredrik och tobias förbi. Ropar på dom så kommer dom in på en cigg och sen gick dom. Trevligt i alla fall.

Eftersom jag är en sån snäll vän så köpte jag lite godis, en tidning och såpbubblor (HAHA) till Mathilda idag för att hon inte mår allt för bra. Vad gör man inte för sina kompisar?! Speciellt sin bästa vän också.

Nej nu ska jag ta och lägga mig i sängen och läsa min Story tidning. Är inte så förtjust i tidningar sådär men Story är verkligen en tidning man alltid kan lita på, den är alltid jättebra med massa noveller så man har massa saker att läsa. Även läsare som skickar in berättelser om sitt egna liv och sånna saker.
Imorgon blir det att ligga och steka på min altan som verkligen blir till en gryta, det blir så himla varmt och det fläktar inte alls för fem öre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0