Bortsprungen katt

Grannen knackade på fönstret för en stund sen och sa att det var en bortsprungen katt här, först trodde hon det var min, men som tur var det inte det. Men det var så synd om den, den hade mjauat hur högt som helst, verkligen skrikit. Då gick dom ut och tittade vad det var, då var det den där lilla kissen och den var hur gosig som helst. Jag gav den mat och vatten och den åt och åt, den var verkligen hur hungrig som helst. Vad ska man göra? den var ju så söt och så fruktansvärt gosig. Så gosig är inte en vanlig utekatt. Men vi har gett den mat och vatten och en filt den kan sova på under natten. Jag hade absolut tagit in den om jag bara hade kunnat, men hur ska mina katter reagera. Kommer den tillbaka hit så kommer jag sätta upp lappar på en bortsprungen katt eller ringa någon djurjour, det lär väl finnas?

Nej, usch! Nu måste jag verkligen sova. Jag tänka på den otroligt söta och mysiga kissen.


Kommentarer
Postat av: milla

du kan ringa till katthemmet "huskatten" här i västerås, dom brukar kunna ta hand om hemlösa katter, kolla nummer på eniro! sätt ut en annons också.. (oftast ingen som hör av sig om det är så att dom bara har slängt ut kattstackarn men man kan ju prova)

2008-10-13 @ 15:51:01
URL: http://camillaekblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0