money money money

Jag har lite dåligt samvete idag faktiskt, för att jag knappt har varit på jobbet på hela veckan. Tre timmar i måndags morse räknas det? det känns inte som det i alla fall. Den här förkyldningen jag har haft har verkligen tagit all energi ifrån mig. Ringde i alla fall Janne och sa att jag skulle bli kvar på jobbet nästa veckan också. Sen är det bara hoppas att dom ringer in mig så fort dom behöver, ställer upp mer än gärna.

Idag har jag äntligen fått mina pengar, ca 3000:- sammanlagt. Känns som jag fick mindre för jag bara fick 2000 in på kontot och resten hemskickad på en avi, dom 1000 kronorna har jag väntat på i över en månad och idag kom dom. Men dom 1000 kronorna ska jag ge till min mamma för jag lånade pengar av henne igår till att köpa ett par baggyjeans, en tröja och en mascara. Så hon ska med all rätt ha tillbaka dom. Men jag har ändå 2000 kvar att leva för, det känns bra.
Det enda jag måste göra för dom pengarna är att ta arslet ur vagnen och göra en synundersökning och köpa en present till Mathilda som fyller 19 nästa fredag. Då blir det även utgång, men jag har en viss karl som kommer bjuda mig en drink i alla fall, det uppskattas alltid.

Nej nu måste jag in i badrummet och fräscha till mig lite, inviga mina nya jeans ikväll tror jag. Det blir bara en kväll hemma hos fredrik med Kim och Malin. Med lite film och något gott att mumsa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0