Försäkringskassan!

Tänk vad lite extra pengar kan göra. Från att känna sig lite down till att bli hur glad som helst! Eftersom jag bara jobbade en dag i mars på gamla jobbet så tänkte jag att jag bara kommer få ut ca 500:- i lön i April. Idag kom lönespecifikationen och jag vart positivt överraskad. "Att utbetalas - 4442,54:-" Så nu vart jag riktigt glad. Den här månad har jag varit fattig så känns bra att ha lite pengar till nästa månad och sen att jag börjar jobba lite extra from lördag känns också jäkligt bra!!!

Sen kommer jag även få ett par hundralappar från aktivitetsstödet från försäkringskassan, kan bli upp mot tusenlappen jag vet faktiskt inte riktigt, eftersom jag har lämnat in för två perioder. Men jag lämnade in det ett par dagar försent eftersom det har varit en massa röda dagar nu och inte kunnat lämna in det när man skulle. Så får se om jag får dom pengarna den 24:e, försäkringskassan är inte direkt kända för att vara snabba.

Och min deklaration har heller inte kommit, alla andra miljoner människor har fått sina men inte jag. Jag är inte förvånad, ännu en gång har det med försäkrningskassan att göra. Dom har strulat som fan för mig under en period. Mamma ringde till dom för två veckor sen och frågade och då fick hon till svar "Har den inte kommit innan den 17 april så får ni höra av er igen" Det är imorgon och jag tror inte den kommer komma. Som vanligt har dom säkert slarvat bort den!
När man ska skicka in nåt till försäkrningskassan måste man vara snabb som fan. Man får bara ett par ynka dagar på sig medans dom kan ha ett jävla papper i fjorton dagar, minst.

Oj, det vart ett ganska långt inlägg..hehe!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0