"Och regnet det bara öser ner.."

Det gjorde i alla fall, kom en liten skur där en stund. Men annars har det varit fint väder idag, helt okej faktiskt.

Idag fick jag för mig att bjuda mamma på mat, hon har ju haft och kommer att ha fullt upp hela veckan. Jag och mamma älskar fläskpannkaka (vanlig ugnspannaka med bacon eller fläsk i, jag hade bacon) det är supergott. Jag har aldrig gjort det förut så jag letade upp ett recept på internet, men sen ringde jag min ena moster och fick hennes recept istället, det vet jag blir bra.

Jag vart riktigt jäkla orolig där ett tag, det såg verkligen ut som en berg och dahlbana, haha. Det stog att den skulle vara inne i ugnen på 225 grader, 30 - 40 minuter. Jag hade den inne i 25 - 28 minuter och den vart nästan bränd, inte gjorde det oss något, vi gillar välgräddat, så tur att jag hade koll på ugnen där. Jag var jättenervös över hur det skulle smaka men det var så himla gott och jag vart stolt över mig själv, haha.

Jag har faktiskt inte tid att sitta här egentligen. Om en timme ska jag vara påväg till jobbet och jag har precis klivit upp ur badet. Ingen panik så men det är jobbigt att stressa. Så jag får helt enkelt sluta skriva och börja kleta på sminket istället. Jobba 22 - 03 och tjäna lite pengar.. hoppas på bra med dricks, haha. Ni kunder som ger dricks, min Turkietresa ligger i era händer, haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0